22/5-09

Vi vaknade upp kl 08:00. Det har blåst och regnat hela natten, men vi har sovit gott. Efter frukost på sängen
plockade vi ner tältet och packar in allt i kajakerna.

 Kaj är ivrig på att komma iväg :)

Vi paddlade mot Kinneviken det regnade och blåste en del. Efter ca en timmas paddling kommer vi ut från Ekensskärgård och började paddla söder ut i Kinneviken, där hade vi motvind.
Det blåste ca 10 m/s och i byarna betydligt kraftigare. Så i dag fick vi känna på lite större vågor :) Kajakerna kändes väldigt stabila. Vi satt och skrattade undertiden vi paddlade, men med stor respekt för sjön. Vi paddlade i ca två timmar i motvind innan vi tog lunch som bestod av lite kex . Det gick inte fort fram när det var sådan vind och sjö. Men en bra erfarenhet att ha innan vi ska ut på havet och paddla för där kommer vi få många sådana här dagar .
Efter lunchen var det ca 2 timmars paddling kvar till bilen. Väl framme vid bilen tittade solen fram.
Det var en väldigt lärorik tur och fin paddling runt Kållandsö. Det blev ca 5 mils paddling totalt. Och allt kännes bra i kroppen.

Kommentarer
Postat av: Christer T Harnesk

Bra, nu har ni ju börjat träna!! Det är kul att tänka på att du snart ska ut på samma resa som jag gjort,brorsan. Jag kommer att följe er med stor spänning och entusiasm. Jag hoppas verkligen att vädergudarna kommer att stå er bi, det är viktigt om ni ska få en fin upplevelse. Lite avundsjuk är jag och hade gärna varit med er.

2009-05-24 @ 21:41:19
Postat av: Petri

Håller med Kicke till ca 50%! Där han börjar skriva om att han är avundsjuk och gärna hade varit med hoppar jag nog av.... Är dock riktigt imponerad av er och följer er ända in i kaklet.

2009-05-26 @ 21:03:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0