Kaj



Kaj kaartinen

Ålder: 28
Yrke: Lagerarbetare, Kwh pipe
Plats: Borås, Västra Götaland, Sverige

Hejsan.

Kaj heter jag,
Är bosatt i Borås där jag bott hela mitt liv, Har haft funderingar på att dra vidare nånstans, Vart? de vet jag inte riktigt än, De återstår att se, Jobbar på Kwh pipe, Är inne på mitt nionde år nu, Jobbade i produktionen då,men valde att börja på lagret, Har nu vart där i ca 2 år, Där packar jag varor och skriver fraktsedlar kör även hjullastare på utelagret. Trivs mycket bra med mina arbetskamrater och arbetsuppgifterna,
På fritiden är det mina vänner som står i fokus, Försöker få in lite bergsklättring på schemat, Paddling såklart.:)
Naturen har en viktig del av mitt liv, Så otroligt rogivande att gå omkring i skogen, Fiske är nått som ligger mig varmt om hjärtat, Köpte på mig lite flugfiske prylar förra året och åkte med min goda vän Henrik till Jämtland, Otroligt spännande fiske, Dock blev de ingen större fångst för min del, Har mycket kvar att lära gällande flugfiske, Henrik lyckades dock fånga en riktigt fin öring, Hur vi fick i land den är en historia för sig.  :)
 


Varför ska jag paddla Blå bandet?

Jo bara för att jag kan :)
 Har inte funderat så mycket på varför jag ska paddla 240 mil och tillbringa ca 60 dagar i en kajak, 
Men äventyr, utmaning och upplevelse dök ganska snabbt upp i tankarna, 
De ska bli otroligt spännande att få uppleva hela Sveriges kust i en kajak,
Kan inte fatta att tiden gått så himla fort, snart bär det av  . Att bara sitta och vänta på att vi ska starta är nog värst.

Kommentarer
Postat av: Pensionären.KWH

Träna ordentligt så att du orkar! Var det 240 landmil? Det blir 1296 nautiska mil(exakt) och det

är låååångt. Om det passar så kan jag "sponsra" er i Göteborg. Jag har min båt på Nötö, som ligger på Hisingens sydvästspets, ca: 1 nautisk mil nno. om skalkorgarna, vid norra farleden in till Göteborg.

Hör av Dig i så fall.

"Rörprovarn"

2009-05-12 @ 22:20:44
Postat av: Mathias Johansson

Hej Kaj! Jag läste i min blogg att även ni fick avbryta paddlingen. Tråkigt måste jag säga! Vi har ju inte riktigt haft vädret på vår sida. Men sveriges kust ligger kvar för oss tills nästa gång vi känner oss mogna. Kanske ses vi vid ett annat tillfälle! En kortare tur kanske eller ngt. Ha det gott så länge. Mvh Mathias

2009-06-13 @ 11:00:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0